Ogólne Warunki Umowy
Obowiązujące w AMZ-KUTNO S.A.
1. Zakres
- Poniższe warunki sprzedaży odnoszą się do wszystkich działań sprzedażowych AMZ-KUTNO S.A. (zwanego dalej „AMZ”).
- OWU wiążą we wszystkich transakcjach, które dochodzą do skutku poprzez zawarcie umowy na piśmie, złożenie i przyjęcie oferty w dowolnej formie, a także poprzez złożenie indywidualnego Zamówienia w każdej dopuszczalnej prawem i praktyką handlową formie, tj. na piśmie, drogą faksową, drogą elektroniczną.
- OWU mogą podlegać zmianom lub wykluczeniom na podstawie wzajemnego porozumienia, pod warunkiem, że zostaną one sporządzone w formie pisemnej.
- Indywidualne umowy na piśmie mają pierwszeństwo przed postanowieniami OWU.
- Niniejsze OWU AMZ wykluczają wszelkie inne warunki zakupu i/lub warunki klienta, nawet jeśli są one wymienione w dokumencie zakupu.
2. Oferty i składanie zleceń
- Oferty przygotowane przez AMZ stanowią dla klienta podstawę do złożenie zamówienia i mają charakter wyłącznie informacyjny, chyba że zostało w nich zaznaczone inaczej. Oferty AMZ są niewiążące i mogą zostać odwołane w każdej chwili do czasu ich przyjęcia przez AMZ w formie Potwierdzenia zamówienia, kiedy stają się skuteczne (wiążące).
- Wszystkie oferty i wyceny wygasają po 4 tygodniach kalendarzowych, chyba że w tym czasie nastąpiło skuteczne Potwierdzenie zamówienia przez AMZ.
- Zamówienia złożone przez klientów zostaną potwierdzone przez AMZ w ciągu 7 dni, chyba że zostało to uzgodnione inaczej.
- Wszystkie dokumenty otrzymane przez Klienta w związku z ofertą są poufne. Klientowi nie wolno ujawnić osobom trzecim treści ofert, projektów i podobnych dokumentów bez pisemnej zgody AMZ.
- Potwierdzenie zamówienia określa usługi lub towary, które mają być dostarczone oraz określa wiążący termin dostawy lub realizacji.
- AMZ zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w zakresie konstrukcji, materiałów i wzornictwa, chyba że będzie to miało wpływ na użyteczność lub przeznaczenie produktu. O ile nie określono inaczej w potwierdzeniu zamówienia, produkty i usługi będą dostarczane zgodnie z aktualnym standardem i technologią dostępną w AMZ.
- Dotrzymanie uzgodnionych terminów realizacji / dat produkcji obowiązują pod warunkiem, że zamówienie zostanie złożone min. 4 tygodnie przed planowanym rozpoczęciem procesu adaptacji.
- Jakiekolwiek materiały, których dostarczenie leży po stronie klienta, muszą zostać dostarczone do siedziby AMZ na min. 2 tygodnie przed planowanym terminem rozpoczęcia produkcji.
- Wszelkie modyfikacje lub zmiany ze strony Klienta po złożeniu zamówienia rozpatrywane są indywidualnie i mogą powodować konieczność dopłat oraz mieć wpływ na termin realizacji lub dostawy zamówienia.
- Wszystkie części/elementy, które pozostaną w magazynie AMZ w wyniku zmian/alternacji/modyfikacji dokonanych na życzenie klienta względem pierwotnej wersji zamówienia zostaną rozliczone z klientem.
3. Ceny i płatności oraz własność
- O ile nie zaznaczono inaczej, wszystkie ceny podane w ofertach i cennikach są cenami ex works fabryka AMZ.
- AMZ zastrzega sobie prawo do jednostronnej zmiany uzgodnionych cen w zakresie, w jakim koszt produktów i usług, które są niezbędne do realizacji zamówienia uległ zmianie po zawarciu umowy lub przyjęciu zamówienia. Klient zostanie o tym niezwłocznie poinformowany. Zmiana ceny jest niedozwolona, jeśli cena stała została wyraźnie uzgodniona.
- Jeżeli uzgodniony termin płatności nie zostanie dotrzymany, AMZ jest upoważniony do naliczenia odsetek za opóźnienie w wysokości maksymalnej dopuszczonej prawem.
- Towar pozostaje własnością AMZ do czasu uiszczenia przez klienta całości ceny zakupu.
4. Terminy realizacji, dostawa
- AMZ jest zobowiązany do dostarczenia produktu lub usługi w terminie wskazanym w Potwierdzeniu zamówienia.
- Jeśli potwierdzone zamówienie zostanie zmienione/zmodyfikowane lub zostaną naniesione poprawki przez klienta, uzgodniony termin realizacji lub dostawy podlega odnowieniu, a nowy termin zostanie potwierdzony klientowi.
- Odbiór Towarów odbywa się w terminie i miejscu wskazanym przez AMZ,
- Termin zakończenia/dostawy uznaje się za dotrzymany, gdy produkty lub usługi zostaną zakończone w terminie określonym w Potwierdzeniu zamówienia lub w innej pisemnej formie.
- Jakiekolwiek opóźnienie spowodowane siłą wyższą lub działaniem lub zaniechaniem klienta, nie będzie uznawane za opóźnienie, za które odpowiada AMZ. Siła wyższa obejmuje, ale nie ogranicza się tylko do: klęsk żywiołowych lub burz, strajków, lokautów, braku wykwalifikowanego personelu, awarii lub opóźnień w dostawach. W przypadku wystąpienia siły wyższej klientowi nie przysługuje żadne roszczenie ani odszkodowanie.
5. Akceptacja i przekazanie
- Klient przyjmuje/odbiera zamówiony towar w ciągu 7 dni kalendarzowych od dnia pisemnego powiadomienia.
- W przypadku nieodebrania towaru przez klienta AMZ może nałożyć opłatę magazynową.
- Przyjęcie i/lub przekazanie zamówionego towaru przez klienta lub osoby przez niego upoważnione następuje w siedzibie AMZ, chyba że strony dokonały innych pisemnych ustaleń.
- W momencie przyjęcia/przekazania ryzyko utraty lub uszkodzenia towaru zostaje przeniesione na klienta.
- W przypadku ustalenia pomiędzy stronami innej procedury przekazania towaru, ryzyko jest oceniane na podstawie Incoterms 2010.
Gwarancja
- Warunki gwarancji mają zastosowanie, jeżeli były one częścią oferty.
- Gwarancja udzielana jest na warunkach opisanych w Karcie gwarancyjnej AMZ, która wydawana jest klientowi wraz z towarem.
6. Odpowiedzialność
- Odpowiedzialność odszkodowawcza AMZ z wszelkich tytułów ograniczona jest do maksymalnej wartości zamówienia.
- AMZ nie odpowiada w żaden sposób odszkodowawczo za niewykonanie zamówienia w przypadku okoliczności od niego niezależnych (np. w przypadku pożaru, klęsk żywiołowych, stanu wojennego, wojny) i zastrzega sobie prawo, w granicach dopuszczalnych prawem, do zmiany lub wycofania się z umowy w przypadku zaistnienia jakichkolwiek faktów wskazujących na zmianę warunków sprzedaży.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy odnosi się wyłącznie do rzeczywistej szkody i nie obejmuje utraconych korzyści .
7. Reklamacje
- Reklamacje lub zastrzeżenia nie uprawniają klienta do zawieszenia lub opóźnienia płatności za towary lub usługi.
- Wszelkie reklamacje należy kierować na : serwis@amz.pl
8. Rozstrzyganie sporów
- Wszelkie spory powstałe w związku z wykonaniem zamówienia lub interpretacją niniejszych OWU rozstrzygane są przez polski sąd właściwy dla siedziby AMZ.
9. Prawo
- Niniejsze OWU podlegają prawu polskiemu z wyłączeniem postanowień Konwencji Wiedeńskiej.