Informujemy, że ta witryna korzysta z plików cookies. W każdej chwili możesz dostosować ustawienia dla plików cookies w swojej przeglądarce. Wiem zamknij.
Strona główna  ·  O firmie  ·  Autobusy  ·  Bankowozy  ·  Karetki  ·  Pojazdy specjalne  ·  Pojazdy wojskowe  ·  Projekty  ·  Pojazdy na sprzedaż  ·  Rekrutacja  ·  Kontakt

Hipopotam

 

 


 

Opancerzenie:

Zastosowanie nowoopracowanego opancerzenia przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii kompozytowych oraz systemów ochrony indywidualnej zapewniających załodze maksymalny możliwy stopień ochrony balistycznej (max 4 poziom wg Stanag 456914,5×114 mm B32 z odległości 200 m przy prędkości 911 m/s.) i przeciwminowej stosując nowoczesną konstrukcję dna pojazdu.

 

Liczba miejsc:

Konstrukcja Hipopotama charakteryzuje się uniwersalnością i możliwością szybkiej adaptacji wnętrza w zależności od prowadzonego rodzaju działań.

Obecnie Hipopotam dostosowywany jest do wersji KTRI /Kołowy Transporter Rozpoznania Inżynieryjnego/ mieszczącej załogę 5-osobową (dowódca, kierowca-mechanik, dwóch zwiadowców saperów oraz zwiadowca-chemik).

 

Wykorzystanie:

Szereg zastosowań militarnych jak również cywilnych przy likwidacji skutków klęsk żywiołowych.

Kilka wybranych przykładów zastosowań podwozia do celów innych niż CKPTO:

·         Po wyposażeniu pojazdu w kabinę (opancerzoną minimum 1 poziom wg Stanag 4569) załogową i ramę pod kontenerem można będzie transportować znormalizowane kontenery 20 stopowe, które dzisiaj służą w Armii, jako mobilne laboratoria, czy mobilne stanowiska dowodzenia,

·         Montując na podwoziu specjalistyczne urządzenia wsparcia technicznego (podnośnik, lemiesz, urządzenie holownicze, urządzenie dźwigowe, system wyciągarek) otrzymujemy modułowy Wóz Wsparcia Technicznego,

·         Montując ciężkie uzbrojenie artyleryjskie – uzyskujemy np. Mobilną Haubicę,

·         Pojazd dodatkowo przystosowany do zintegrowania z nim w przyszłości systemów i urządzeń specjalistycznych (saperskich) takich jak wykrywacz indukcyjny, urządzenia hydroakustyczne, itp.,

·         Dodatkowo wykorzystując możliwości holowania przez pojazd ciężkich przyczep specjalistycznych zwiększone zostają możliwości zastosowania podwozia jako Ciężki Pojazd Transportowy.

 

Dane pojazdu:

 

Silnik TCD 2015 V08 DEUTZ 480 kW

Pojemność 15874cm3

Norma EURO 3

Automatyczna skrzynia biegów ZF 7HP 902 7-biegowa

Reduktor ZF VG2000/396

Zawieszenie niezależne

Prędkość max do 110km/h

Masa własna 26 t.

Ładowność 3 t.

Masa do pływania 29t.

DMC 32t.

 

 

 

 

 

 

 

 

Copyright by AMZ-KUTNO S.A.
Strona główna  ·  O firmie  ·  Autobusy  ·  Bankowozy  ·  Karetki  ·  Pojazdy specjalne  ·  Pojazdy wojskowe  ·  Projekty  ·  Pojazdy na sprzedaż  ·  Rekrutacja  ·  Kontakt